Tekniskt fel som påverkar vissa digitala tjänster för MoreGolf Mastercard.

Vi upplever för tillfället ett tekniskt fel vilket betyder att viss information samt digitala tjänster ej är tillgängliga just nu. Vi jobbar med högsta prioritet att åtgärda felet.

Kundservice.

Du kan nå kundservice på flera sätt när du har frågor om ditt MoreGolf Mastercard. Det enklaste sättet är att logga in på Mina sidor eller kontakta EnterCards kundservice vardagar 09.00–18.00 på telefon 0771-36 36 36.

  1. Mina sidor
  2. Här hittar du all information om ditt MoreGolf Mastercard. Du kan bland annat se dina transaktioner, saldo och utnyttjad kredit. Du kan även ansöka om en höjning av din kredit eller delbetala specifika köp. Logga in på mina sidor här.

    På Mina sidor kan du:

    • se dina transaktioner, saldo och utnyttjad kredit

    • göra betalningar och överföringar

    • ansöka om kredithöjning

    • dela upp större köp på 6 eller 12 månader

    • ansöka om Betalningsskydd

    • skicka meddelande till kundservice

    • uppdatera dina personuppgifter

    • beställa SMS-saldo

    • ändra din PIN-kod

    • påminnelsetjänst om du har glömt din PIN-kod

  3. Telefon
  4. Gäller det frågor som rör det vanliga medlemskortet utan betalfunktion, kontakta din hemmaklubb.

    Har du frågor om ditt MoreGolf Mastercard (inklusive eventuell uppsägning):

    Kontakta EnterCards kundservice
    Öppettider vardagar kl. 09.00-18.00 
    Telefon: 0771-36 36 36

    För övriga frågor är du välkommen att ringa till kundservice eller logga in på Mina sidor och skriva din fråga i ett säkert meddelande till EnterCard. Observera att EnterCard på grund av banksekretessen inte kan svara på frågor om ditt personliga konto eller ta emot uppdrag när du skickar ett e-post till oss.

    Har du förlorat ditt MoreGolf Mastercard:

    Du spärrar ditt MoreGolf genom att ringa EnterCard spärrservice
    Telefon: 0771-24 15 00 (dygnet runt).

    Har du förslag på hur vi kan utveckla MoreGolf eller hemsidan:

    Kontakta Anneli Engardt på Svenska Golfförbundet. 
    Öppet vardagar kl. 08.30–16.30 
    Telefon: 08-622 15 02 
    E-post: moregolf@golf.se

    Vid försäkringsfrågor:

    Kontakta ERV
    Telefon: 0770-457 976

    Lösa in MoreGolfs bonuscheckar:

    För klubbar och övriga partners som ska lösa in checkar gå in på vår inlösen online: golfcheck.strd.se

    Inloggning för övriga partners kontakta Strömbergs för information.

    Vid problem eller frågor om inlösen vänligen kontakta Strömbergs på telefon 08-449 88 00 och fråga efter "golfteamet".

  5. MoreGolf-appen
  6. Med MoreGolfs app har du full koll på ditt MoreGolf Mastercard

    I appen kan du bland annat se dina transaktioner, din kreditgräns, PIN-kod och ditt tillgängliga köputrymme. Du kan även ansöka om höjd kreditgräns, se din betalningsinformation och föra över pengar till ditt bankkonto. Appen är gratis och du laddar enkelt ner den via App Store eller Google Play.

    Kom igång – snabbt och enkelt!

    1. Gå till App Store eller Google Play och sök på ”MoreGolf”

    2. Ladda ner appen

    3. Logga in med mobilt BankID

Frågor och svar

  1. Vad är ett betal- och kreditkort och hur fungerar det?
  2. Med ett betal- och kreditkort får du en månatlig faktura istället för att köpet dras direkt från ditt bankkonto. På fakturorna redovisas alla köp och uttag under den senaste perioden. Du kan varje månad välja om du vill betala hela det belopp du utnyttjat eller dela upp betalningen över en längre tid, dock måste minst 3 % av skulden betalas varje månad, lägst 150 kr. Väljer du att betala hela skulden betalar du ingen ränta. Delar du upp den i mindre delar betalar du ränta på den kredit du utnyttjar.

  3. Vad är grundkraven för att bli beviljad ett MoreGolf Mastercard?
  4. Grundkraven för att kunna bli beviljad ett MoreGolf Mastercard är att du är medlem i en svensk golfklubb med anslutning till Svenska Golfförbundet, du har fyllt 20 år, du har mer än 125 000 kr i årsinkomst, du har fast inkomst sedan sex månader alternativt egen rörelse sedan två år tillbaka.

  5. Var beställer jag mitt MoreGolf Mastercard?
  6. Använd ansökningsformuläret på hemsidan. Ett kreditbeslut skickas till dig några dagar senare. Om din ansökan blir beviljad skickar vi ut en kopia på din ansökan för underskrift. Returnera den i det portofria kuvertet för att få ditt MoreGolf Mastercard. När vi mottagit din undertecknade ansökan tar det cirka 7 dagar innan du får kortet i brevlådan.

  7. Varför ska jag ha ett kort till, ett betalkort, i plånboken?
  8. Du ska inte ha ett kort till i plånboken du ska ha ett kort mindre. MoreGolf är både ditt medlemskort inom golfen och ditt betal- och kreditkort. Du kan alltså ta bort två kort i din plånbok: Ditt nuvarande medlemskort och ditt nuvarande betal- och kreditkort och ersätta det med ett: MoreGolf Mastercard.

  9. Jag har redan ett bank/betalkort med Mastercard betalfunktion. Kan jag ta del av alla fördelar då?
  10. MoreGolf Mastercard är ett unikt kort som ges ut av Svenska Golfförbundet tillsammans med EnterCard. Du måste ansöka om MoreGolf för att kunna ta del av alla fördelar vi berättar om på den här hemsidan. Har du däremot ett bankkort med Mastercard-symbol, som du använder som bankomatkort och som är kopplat till ditt lönekonto, behåller du förslagsvis det. Kombinationen ett bankkort och ett betal- och kreditkort i plånboken är ganska vanlig och uppskattad.

  11. Vad gör jag om mitt kort blivit stulet?
  12. Om du förlorat ditt kort ska du spärra det omedelbart. Inom Sverige ringer du 0771-24 15 00 och från utlandet +46 771-24 15 00. Du kan spärra ditt kort dygnet runt.

  13. Vad gör jag om jag har tappat mitt kort?
  14. Om du misstänker att kortet har kommit i orätta händer eller inte vet var det är, ska du omedelbart ringa Spärrlinjen 0771-24 15 00. I övriga fall kontaktar du EnterCard Kundservice. Om du har förlorat ditt kort utomlands kan du i vissa fall även få hjälp med att få ett ersättningskort eller en kontant utbetalning så att du kan fortsätta din resa. Ett akut ersättningskort eller ett kontantuttag kostar 400 kronor. Kontakta Servicelinjen för tips och råd angående ditt kort, ring +46 771 36 36 36.

  15. Kan jag betala med e-faktura och hur skaffar jag det?
  16. E-faktura är ett miljövänligt, säkert och enkelt sätt att få och betala dina fakturor. Har du anslutit till e-faktura får du fakturan direkt till din internetbank.

    Du ansluter till e-faktura via din internetbank. Sök på "MoreGolf" och följ anvisningarna. Du väljer själv om du önskar bli aviserad med det lägsta beloppet att betala eller med total skuld. Vid betalning kan du sedan själv ändra till det belopp som du önskar betala (minst 3% av din skuld dock lägst 150 kronor eller högst skulden på ditt konto).

    Vid e-faktura betalar du ingen avgift för fakturan. Vid pappersfaktura kostar det 25 kronor per faktura.

  17. Jag har bytt e-post/mobilnummer, hur gör jag?
  18. Om du byter mobilnummer eller e-post ska du uppdatera dina uppgifter hos oss. Detta gör du genom att logga in på Mina sidor med BankID eller mobilt BankID. Klicka på "Kontaktinformation” under din profil och uppdatera dina uppgifter.

  19. Vad är Mastercard SecureCode? Hur fungerar det?
  20. Som ett led i att öka säkerheten vid handel med betal- och kreditkort på nätet har de flesta svenska banker och kreditinstitut infört att alla Visa och Mastercard betal- och kreditkort ska vara anslutna till Verified by Visa/Mastercard Secure Code.

    Mastercard Secure Code är gratis och skyddar dig mot kortbedrägerier när du betalar med ditt betal- och kreditkort på internet. När du besöker en webbplats som är ansluten till Mastercard SecureCode slutför du din betalning genom att verifiera köpet med ditt mobila BankID eller en SMS-kod. Tänk på att vi måste ha ditt telefonnummer i våra system för att en SMS-kod ska kunna skickas till dig. Genom att logga in på Mina sidor kan du uppdatera/bekräfta dina kontaktuppgifter. Logga in med BankID eller mobilt BankID.

  21. Kan jag byta PIN-kod?
  22. Ja, du kan ändra din PIN-kod genom att logga in på Mina sidor med BankID eller mobilt BankID. Du kan se din befintliga PIN-kod genom att klicka på ”Se PIN”. Du kan också välja en ny PIN-kod genom att klicka på ”Ändra PIN-kod. Tänk på att om du väljer en ny PIN-kod kommer ett nytt kort att skickas hem till dig, något som är bra att tänka på om du exempelvis köpt en biljett som är kopplad till kortnumret. Din nya PIN-kod kommer inte att börja gälla förrän du har fått det nya kortet.

  23. Var kan jag se hur mycket bonus jag har tjänat in?
  24. Bonusen du tjänar in på alla dina köp (sk MoreGolf-bonus) redovisas på din faktura varje månad. Dina intjänade bonuscheckar skickas automatiskt hem till dig. När du har spenderat 10 000 kronor får du en bonuscheck på 100 kronor hemskickad till dig som du kan använda på golfklubbar samt hos våra samarbetspartners. Läs mer om våra samarbetspartners.

  25. Jag har glömt min kod till Kundservice, hur får jag en ny?
  26. Om du har glömt din kod till Kundservice ringer du 0771-36 36 36 för att beställa ut en ny kod eller byta kod.

  27. Hur skaffar jag ett extrakort?
  28. Logga in på Mina sidor med BankID eller mobilt BankID och klicka på ”Beställ extrakort”. Tänk på att personen som vill ha ett extrakort ska bo på samma folkbokförningsadress som dig och måste vara minst 20 år.

  29. Hur använder jag kortet när jag ska spela utomlands?
  30. När det gäller golffunktionerna i medlemskortet går dessa att använda på golfklubbar i hela Norden. För att bevisa att du är medlem i en svensk golfklubb kan du logga in på Min Golf på golf.se och skriva ut ett hcp-bevis. Har du MoreGolf Mastercard kan du dessutom betala med kortet på golfklubbar och alla andra inköpsställen i världen som accepterar Mastercard.

  31. När jag ska betala med mitt kort utomlands får jag ibland frågan om jag vill betala i svenska kronor. Är det bra att göra det?
  32. EnterCard rekommenderar att betala i landets egna valuta.

  33. Fungerar mitt kort på resmålet?
  34. De flesta länder accepterar kortbetalningar med Mastercard. Vi rekommenderar att du för säkerhets skull hör med din resebyrå alternativt ambassaden/konsulatet för det land du tänker besöka. Information om var du kan hitta uttagsautomater finns på Mastercards hemsida.

  35. Vad är skillnaden mellan Min Golf och Mina sidor?
  36. Min Golf är din medlemssida kopplad till golfklubben. Där kan du till exempel hitta statistik som din handicap. Mina sidor är endast kopplat till MoreGolf Mastercard, det vill säga kortet. Införandet av de nya funktionerna och tjänsterna sker automatiskt för alla befintliga Golfkortsinnehavare. Det har alltså inget att göra med vilken design på kortet du har.

  37. Jag kan inte betala med mitt kort, vad kan det vara för fel?
  38. Att ett kort inte fungerar i en butik kan bero på en mängd olika saker. Är det ett engångstillfälle kan butiken för ett ögonblick ha tappat kommunikationen med EnterCard som kortutgivare och kan därmed inte kontrollera att kortet är giltigt. Det kan också bero på att du till exempel glömt att notera köp och därmed finns det mindre utrymme att handla för än du beräknat. Logga in på Mina sidor eller i MoreGolf-appen för att kontrollera ditt saldo på kortet. Kortets magnetremsa kan också ha blivit förstörd eller avmagnetiserad och du behöver du beställa ut ett nytt kort. Detta kan du göra via Mina sidor eller i MoreGolf-appen.

  39. Vad är phishing?
  40. "Phishing" innebär att bedragare försöker komma över känslig information exempelvis via telefon eller e-post. Du kan som kund bli ombedd att lämna ut kortnummer och koder. Vi vill uppmana våra kunder att ALDRIG lämna ut känslig information till någon obehörig. Kom ihåg att EnterCard aldrig begär in uppgifter som kortnummer eller koder via e-post eller telefon.

  41. Vad är skimming?
  42. Skimming är kopiering av den information som finns på magnetremsan på ditt kort. Syftet är att tillverka ett falskt kort. Denna typ av bedrägeri har främst förekommit i uttagsautomater och i enstaka fall även i butiksterminaler.

  43. Vad är CVC/CVV?
  44. En kod med tre siffror som finns tryckt på signaturpanelen på baksidan av ditt kort. Denna kod efterfrågas ofta av säkerhetsskäl när du ska betala med kort på nätet.

  45. Hur delbetalar jag årsavgiften till golfklubben?
  46. Du delar upp betalningen på 6 eller 12 månader utan ränta och betalar bara en delbetalningsavgift på 29 kronor per månad. Exempel: Din årsavgift är 6 000 kronor. Då betalar du 1 029 kronor per månad i 6 månader eller 529 kronor per månad i 12 månader. Gå in under fliken Kortet och ansök om delbetalning.

  47. Hur delbetalar jag golfutrustning, resor eller andra köp?
  48. Du kan delbetala köp på 3 000-20 000 kronor utan ränta på 6, 12 eller 24 månader. Gå in på Mina sidor och omvandla ditt köp till en delbetalning. Det tillkommer en avgift för delbetalningen på 29 kronor per månad. Du väljer själv vilket eller vilka av dina inköp du vill dela upp och på hur lång tid. Det enda kravet är att inköpet är gjort under de senaste 30 dagarna.

  49. Vad är saldoöverföring?
  50. Saldoöverföring är en tjänst där EnterCard ger dig som kund möjligheten att flytta pengar från ditt betal- och kreditkort till ett annat bankkonto, istället för att göra köpet direkt med kortet. När du väljer dig att använda tjänsten så debiteras det önskade överföringsbeloppet på ditt betal- och kreditkort och aviseras precis som ett vanligt kortköp.

  51. Hur lång tid tar det innan pengarna når mitt konto?
  52. EnterCard behandlar alla saldoöverföringar och ser till att pengarna når den mottagande banken inom en bankdag. Därefter placerar banken pengarna på det angivna bankkontot. Beroende på vilken bank du valt och när banken tagit emot pengarna så kan viss skillnad i utbetalningen ske, men du bör ha pengarna på ditt bankkonto senast två dagar efter att EnterCard utfört din beställning.

  53. Vad skulle en saldoöverföring kosta mig?
  54. För varje saldoöverföring du beställer så tillkommer en dag-för-dag ränta enligt betal- och kreditkortets ordinarie räntesats. Ränta debiteras från första dagen efter överföringen.

  55. När skulle en saldoöverföring kunna hjälpa mig?
  56. Det kan uppstå många tillfällen där du inte alltid kan använda dig av en kortprodukt, därför vill EnterCard erbjuda sina kunder ett alternativ om detta skulle inträffa. Dessa tillfällen skulle t.ex kunna vara köp direkt av privatpersoner, om du förlorat ditt kort men behöver kontanter, om du förlorat din PIN-kod och inte kan genomföra ett kontantuttag med kortet m m.

  57. Vilka krav finns det för att använda tjänsten?
  58. EnterCard använder samma regler för utförande av saldoöverföring som när du handlar med ditt kort i butik eller online. Så förutsatt att du inte har en utestående inbetalning, har överskridit din kreditgräns eller missbrukat din kredit på annat sätt så har du möjlighet att använda dig av tjänsten. Observera att minimibelopp för tjänsten är 500 kronor och att summan måste finns tillgänglig inom din befintliga kreditgräns plus eventuella avgifter för räntedebitering eller dylikt.

Kundservice.

Du kan nå kundservice på flera sätt när du har frågor om ditt MoreGolf Mastercard.